Viimeistä viedään. Täällä mä juon jääkahvia ja viilennän itteäni viuhkalla, välillä pyyhin hikeä pois pyyhkeellä, kun on niin pirun KUUMA. Meinaan kuolla. Lähemmäks neljäkymmentä astetta lämmintä, eikä mun huoneessa ole tuuletinta, niin kun oli sillon kun mä tänne ekan kerran tulin. Ikkunan auki pitäminen ei tunnu auttavan yhtään, mutta pakko pitää, että ilma vaihtuu edes vähän. Onneksi koulussa sentään on käytössä tuulettimet luokissa. <3

Pitäisi tässä kohta säätää matkatavaroiden kanssa. Oon jo suurimman osan kamoista pakannu, mut huomasin, että laukku painaa jo ne 20kg, jotka saa ilmaseks viedä lentokoneeseen... Aijai. Etukäteen lähetettävät tavarat painaa 12kg. Pitää siirtää laatikkoon vähän isosta kassista kamaa, ettei tartte maksaa ylimääräsistä kiloista lentokoneessa. Se tulis ihan jumalattoman kalliiksi. Tässä eilen huomasin, että mulla saattaa käydä rahat tiukoille jo muutenkin. Ei hyvä. Äiti lähetti mukavasti rahaa tilille, mut tajusin vasta jälkikäteen, ettei siihen summaan oo laskettu pesulamaksuja(koulupuku käytetään pesulassa ennen palauttamista, totta kai), eikä mun ikebanakurssin laskua. Ikebanakurssi ei maksa kuin 900 jeniä(about 9€), mut pesulat maksaa vähän enemmän. Toivotaan hartaasti, että rahat riittää. Muuten voi olla, että tänne jää paljon mun tavaroita, mikä ei ole hyvä juttu.

Viimeaikoina on tapahtunu paljon. Meillä oli lukion kolmosten kesken roskienkeräyspäivä merenrannalla. Sää oli uskomaton, päivä oli ihan paras. <3 Ehdottomasti yks parhaista päivistä koko vaihtarivuoden aikana. Lähinnä me vaan leikittiin ja unohdettiin työt kokonaan. XD Ollaan kans kuvattu kavereiden kanssa lyhyt leffa. Vielä viimenen kohtaus kuvaamatta, se hoidetaan sunnuntaina. Ystävä sano, että sitä leffaa alettiin tehdä ihan vaan mun näyttelijähaaveen takia. Kultainen ihminen. <3 Kuvaaminen on kyllä ollu aika tuskaa, kun on ollu niin pirun kuuma, ja leffa sijottuu helmi-maaliskuuhun... Eilenkin vedin koulun talvipuvun niskaan ja yritin näytellä täydellä teholla kuumassa auringonpaisteessa. Sellasta se näyttelijän työ on. :---D Saan leffan luultavasti dvd-muodossa, että voin sitten näyttää sitä kaikille Suomessa. XD

Kesäkuun alussa menin ystävälle yöks. Se oli mieletöntä. 8D Hengattiin, syötiin, käytiin karaokessa, leikittiin ilotulitteilla puoleenyöhön, kuvattiin yhestä kolmeen yöllä pari kohtausta leffaan... Nukuttiin sit tasan kolme tuntia. Aamulla kokkasin meille jauhelihapastaa. XD Sitä syödessä katottiin ystävän digiboksille nauhotettuja pätkiä ystävän suosikkibändistä, KAT-TUNista.

Toissaviikonloppuna oli yhet, viimeviikonloppuna kolmet läksiäiset. Jos multa kysytään, niin niitä on liikaa. Varsinki ku yksissä oli tyyppejä, joita oon tavannu vaan ehkä kerran ja vaihtanu pari sanaa. No, oli kuitenkin tosi kivaa. Läksiäisissä, joita stressasin eniten, oli loppujenlopuks kaikkein parasta. Huomasin, että oma asenne vaikuttaa asiaan hirveesti. (Lainaan isiä:"Asenne ratkaisee. Aina.") Siellä oli yks vähän yli vuoden ikänen vauva. Olin sen lumoissa koko illan. *____* Niin pieni ja suloinen. <3 Mut jostain syystä vauvat ei tykkää olla mun sylissä... Ehkä se johtuu siitä, et mä jännitän niin paljon. Pelkään, että satutan niitä. :<< (Minna, mä tiedän, mitä sä ajattelet. ;D)

Tänään koulussa saatiin vihdoin valmistuneet luokkapaidat. 8D Japanissa luokkapaidat saa tehdä, jos haluaa. Se on luokan oma päätös, ja paidat pitää sitten suunnitella ja teetättää itse. Meidän luokan taiteilija(ja mun hyvä ystävä <3) piirs designit ja meidän luokan...hmm...no, sanotaan nyt, että aika monesta asiasta vastaava ja koulun oppilaskunnan puheenjohtaja hoiti kaupallisen puolen. Paidat on ah-niin-ihanat _pinkit_. Mut ne on hirveen ihanat, ja vaikuttaa tosi mukavantuntusilta päällä. 8DD En malta odottaa, et pääsen pukeutumaan omaani. <3

Viimenen koulupäivä on tiistaina 28.6. Mä en tiedä, mitä mulle tapahtuu sen jälkeen. Voi olla, että masennun täysin ja kuihdun pois. En vaineskaan. Mut kyl mä voin sanoa 100% varmuudella itkeväni. Mun luokka on ihan paras. Sitä ei voita mikään. <3 Sattuu kauheesti, kun joudun jättämään kaikki tänne. Haluisin ottaa ne mukaan Suomeen. :'3 Masentaa ajatella, että syksyllä alotan uuden lukuvuoden Keravan lukiossa, enkä tunne vuosiluokaltani oikeestaan ketään. *huokaus* Ship happens.

Viimenen viikko on täynnä tunteita. Enimmäkseen stressiä, sanoisin. Sitten siihen stressin päälle vielä haikeus, ikävä, jännitys ja innostuneisuus, niin voi olla, että oon henkisesti ihan poikki, kun pääsen lentokoneeseen. Oon kyllä henkisesti ihan poikki jo nyt. Kymmenen kuukautta vaihtarina uuvuttaa.

Oon nukkunu koulussa aika paljon viimesen viikon aikana. XD En tunneilla, älkää huoliko. Koulun jälkeen, kun oon odottanu, et ois järkevä aika lähtee junalle jne. 25-45min torkut käsivarret ja pää pulpetin päällä menee kevyesti. Normaalisti tommonen ois mulle mahdotonta. Eli varautukaa siihen, että nukun sit viikon putkeen Suomeen päästyäni. Heti Puistobluesin ja tervetuliaisbileiden jälkeen siis. <3

Tää on sit mun viimenen kirjotus Japanista. Suomessa kirjotan vielä vähän tunteita jne, ja sit tää blogi on loppu, the end, slut, fin, owari. Mut nyt pitää oikeesti jatkaa kotiinpaluuvalmisteluita. Vaikee tajuta, et on enää viikko jäljellä. Alle viikko Nagatossa. Mitä tää on? Apua...

 

 

 

Ensimmäinen onigiri(riisipallo), jonka oon ikinä tehny. 8D Sisällä tonnikalaa ja majoneesia nom~ <3

 

Ystävä teki mulle Fullmetal Alchemist -bentoun. >w< <33333 Tota oli niin vaikeeta syödä. Edward ja Winry <33 Yks noista nakeista oli Alphonse ahaha <3 Pari päivää myöhemmin(eilen) sama ystävä sitten teki mulle kans Inazuma Eleven -aiheisen bentoun. En oo ladannu kuvaa vielä tietokoneelle, enkä nyt jaksa alkaa säätää, joten sen voi nähdä myöhemmin, jos haluaa~