Edellisestä kirjotuksesta onkin aikaa. Anteeksi, että on kestänyt näin kauan!

Ensinnäkin mä haluaisin sanoa, että oon pahoillani, että sähköpostien ja kirjeiden vastauksissa on mennyt niin pitkään. Aikaa voi kulua vieläkin, mutta ehdottomasti lupaan vastata kaikkiin! Koittakaa olla kärsivällisiä. (Hanna-serkulle erikseen: vastasin sun sähköpostiin, mut jostain syystä lähetys ei onnistu. Meili ei mene perille. D:  )

Ennen joulua oli taas yksi pianoesiintyminen. Tällä kertaa pääsin pukeutumaan oikein juhlamekkoon. En oo varmaan ikinä pitäny niin hienoa mekkoa päälläni! Tunsin oloni prinsessaks. Kuvaa en tänne laita ihan niinkin klassisesta ja naisellisesta syystä, että se mekko sai mut näyttämään lihavalta. XD Esiintyminen meni varsin hyvin. Samana päivänä sitten illemmalla juhlittiin keisarin syntymäpäivää muutaman kaverin kanssa syöden currynabea ja kakkua. 8) Leikittiin Kuningas-leikkiä ja laulettiin vähän karaokeakin ihan kotikonstein.

Jouluaattoaamuna laitoin ihan normaalisti pyykit ja lähdin kouluun. Tuntu vähän ankeelta kieltämättä. Mut onneks oli vaan joku lopetusseremonia, joka kesti tunnin. Sitten pääs kotiin aukomaan lahjoja. Japanissa saadaan lahjat oikeesti vasta joulupäivän aamuna amerikkalaiseen tapaan, mut mä avasin Suomesta tulleet paketit suomalaisittain jo aattona. (Kiitos paljon kaikille <33) Illalla syötiin naapurissa isolla porukalla jouluateriaa, johon kuulu ihan perusjapanilaista ruokaa plus lisäks joulukanaa ja -kakkua. Tunnelma ei ollu kovin jouluisa. :'D Mukava kylläkin. Joulufiilistä täällä ei tullut oikein missään vaiheessa, kun ei luntakaan ole. Ehkä on parempi niin. Ei päässy ikävä yllättämään, kun ei edes tajunnut, että on joulu.

Joululoma kesti ruhtinaalliset kaks viikkoa. Se alko mukavasti 39 asteen kuumeella. Mut kuskattiin sairaalaan, jotta lääkäri sai todeta, ettei mulla ole influenssaa. Määrättiin kolme eri lääkettä, joista kahta piti ottaa kolme kertaa päivässä aterioiden jälkeen. Seuraavana päivänä ei enää ollu kuumetta. Ääni tosin meni sitten jossain vaiheessa, mutta parani nopeasti. Loma oli mukava ja tuli tarpeeseen. Tuli katottua joka aamu telkkarista Inazuma Eleveniä(futisanime) neljä jaksoa peräkkäin. XD Hengasin paljon siskojen kanssa. Tuun niiden kaa tosi hyvin toimeen. Tekis mieli ottaa ne mukaan Suomeen sit ku palaan...

Japanilaista uutta vuotta olin odottanu innolla. Mietin innoissani, miten pääsisin pukeutumaan yukataan ja katselemaan vuoden ekaa auringonnousua jne. Mutta jouduin pettymään. Me syötiin sobaa ja käytiin vain parissa temppelissä ja se oli sitten sillä selvä. Ei yukataa, ei auringonnousun katsomista. Mukavaa oli silti. n____n Temppeleissä tapas muita uutta vuotta viettäviä ihmisiä ja pääs toivottelemaan onnea.

Loman viimesenä päivänä käytiin host perheen kanssa Fukuokassa shoppailemassa ja syömässä raamenia. 8D Reissu oli kaikin puolin mukava, vaikka menomatkalla tulikin autopahoinvointia. Löysin Markukselle joululahjan(lähetän sen pian, promise. Miten niin joulu oli jo yli kuukausi sitten?) ja ostin Body Shopista vaniljan tuoksusen voiteen. Nähtiin ostarilla semmonen yhtye, kun Dream5 livenä. 8)) Siskot haki innoissaan nimmarit ja levyt shown jälkeen. Mä jätin väliin. :'D

Vuosi on lähteny hyvin liikkeelle. Koulussa menee normaalisti. Rankkaa on, mut tajuun viikko viikolta pikkusen enemmän. En mä vieläkään kykene oikeasti opiskelemaan, kun en tajuu kirjoista mitään, mut yritän kuitenkin. Vanhassa japanissa on välillä semmosia "opettele tämä pätkä ulkoa ja lausu luokan edessä" -kokeita. Niissä mä loistan. Edes kaikki japanilaiset ei opi niitä. Mut mä oon jo monta vuotta opetellu japanin kielisten biisien sanoja ulkoa, vaikken tajua merkitystä puolistakaan. Hyvää harjotusta. 8D

Käytiin viime viikonloppuna Hiroshimassa laskettelemassa. Mä katoin pulkkailevien pikkulasten perään. Kyllähän mä lasketella osaan, mut vaihto-oppilaana pitää olla varovainen, ettei loukkaannu. Yleensä en niin hirveesti välitä pienistä lapsista, mut nää kaks, joita vahdin, on kyllä enkeleitä. Ne oli koko ajan innoissaan vetämässä muaki pulkkaan. Se oli hauskaa. 8D Pääsin pitkästä aikaa pulkkamäkeen~

Ajattelin ennen matkaa, että siellä varmaan koneillaan tekolunta rinteisiin, mutta kyllä siellä vaan ihan oikeeta lunta tuprutti ja vielä ihan olan takaa. Japanilaiset oli ihan ihmeissään. Nagatossa kun ei lunta tule. Mä kävelin tyynenä niiden rinnalla ja sanoin, että "Suomessa on suurin piirtein joka talvi tällasta". Reissu ei menny ihan putkeen. Huomattiin vasta hotellilla, että mun kassi oli jääny autoon, joka oli jätetty Nagaton sairaalan parkkikselle. Siinä kassissa oli kaikki muut kamat, paitsi kännykkä, rahat ja iPod. Ihan hyvin mä selvisin; hotellissa oli valmiiks mulle yukata, hammasharja ja -tahna ja pyyhkeet. Käytiin onsenissa(kuuma lähde), siellä oli shampoot, kuten aina. Eli ei mitään suurempaa vahinkoa sattunu. Harmitti kyllä. Mut suurimman osan ajasta oli mukavaa. Koko porukka oli just mahtava. <3

Helmikuun 12.-13. päivä on tapahtuma, jonka nimi on Chibinaga Live. Kuulun sen henkilökuntaan, ja mun tehtävänä on juontaminen. Pääsen luultavasti nousemaan lavan keskelle semmosella coolilla hissillä. 8D Sain valita työni ite. Ja kun musta on kyse, niin on ihan ennalta-arvattavaa, että kyseinen työ tapahtuu lavalla, ei sen takana... ;D

Enää pari kuukautta kirsikkapuiden kukkimiseen. Mä pidän lupaukseni ja otan niistä paljon kuvia. Ihan vaan sulle, äiti. <3

 

Joulukakku. 8))

 

Silta salaiseen maah-- eikun Kyuushuun.

 

Laskettelukeskus Megahiran pulkkamäki.

 

Yön aikana oli satanu autojen päälle varmaan 15cm lunta(ei mikään ihme suomalaisille). Pääsin tekemään vähän lumitöitä, et autot saatiin alaparkkikselta pois. Yks meiän porukasta toi semmosen pienen lumikolan sisältä ja yritti siirtää lunta pois kysyen:"Miten tätä käytetään? Näin?" Se piti sitä väärinpäin kädessä. Mä naurahdin:"Ei noin." ja näytin, miten lumikolaa käytetään...ja tein sitten työt kokonaan tottuneena. (Äidille ja isille, jotka kurtistaa kulmiaan ja kysyy:"Tottuneena?": No, tottuneempana, kun ne japanilaiset.)